سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جویای دانش در سایه عنایت خداوند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 31

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با عرض سلام و تسلیت ایام فاطمیه و تخریب مناره های حرم امامین  عسگریین (علیهما السلام ) و وفات حضرت ایت الله العظمی  فاضل لنکرانی (رحمه الله  ) به پیشگاه اقا بقیه الله الاعظم (روحی له الفداه ) و شما دوستان عزیز 

خلاصه ای از زندگی نامه حضرت ایت الله فاضل لنکرانی (رحمه الله  )

ایشان در  سال 1310 شمسى در شهر مقدس قم دیده به جهان گشودند. پدر ایشان مرحوم آیت الله فاضل لنکرانى (قدس سره) از اساتید و علماى بزرگ حوزه علمیه قم بود  و مادرشان از فرزندان پاک سادات بزرگوار و (معروف مبرقع )بود.

ایشان پس از تحصیلات ابتدایى در سن 13 سالگى فراگیرى دانش اسلامى را در حوزه علمیه قم آغاز کردند و به جهت برخوردارى از هوش و استعداد سرشار دوره مقدّمات و سطح را در مدت 6 سال به پایان رساندند و در سن 19 سالگى در درس خارج فقه و اصول استدلالى حضرت آیت الله العظمى حاج آقا حسین بروجردى(رحمه الله) شرکت نمودند و به سبب کمى سن، استعداد فراوان و فهم زیاد مورد توجه طلاب و استاد بزرگوارشان قرار داشتند. دوست و هم بحث صمیمى ایشان در  دوره تحصیل فرزند برومند بنیان گذار جمهورى اسلامى ایران آیت الله شهید سید مصطفى خمینى(رحمه الله ) بودند.

ایشان  سالها در کلاس درس فقه و اصول    آیت الله العظمى بروجردى(رحمه الله) و حضرت آیت الله العظمى امام خمینى(رحمه الله) و فلسفه  و تفسیر  حضرت آیة الله علامه طباطبایى(رحمه الله) شرکت فرموده و از این بزرگوارن  منابع  سرشار علوم اسلامى بهره هاى فراوان بردند.

استعدادفراوان وتلاش پى گیرایشان در درس سبب شد تا در سن25سالگى به درجه والاى اجتهاد نایل آیند و این امر به تأیید استادبزرگوارشان حضرت آیت الله العظمى بروجردى(رحمه الله)رسید.

سالها در حوزه علمیه قم دروس سطح را براى گروه بسیارى از طلاب تدریس نمودند و بیش از 25 سال به تدریس خارج فقه و اصول پرداختند . برجستگى درس ایشان در حدى بود  که بیش از صدها تن از فضلاى حوزه علمیه در درس ایشان حاضر می شدند  

از زمانى که حضرت امام خمینى(رحمه الله) مبارزات سیاسى خود را علیه ظلم و فساد و حکومت طاغوتى پهلوى آغاز کردند  ایشان به عنوان یکى از یاران و همراهان امام خمینى(رحمه الله ) بوده و قدم به قدم در صف مجاهدان و حامیان انقلاب اسلامى فعالیت داشتند و از جمله اعضاى فعال جامعه مدرسین حوزه علمیّه قم به شمار مى آمدند  و  بارها از سوى مأموران حکومت پهلوى به بازجویى فراخوانده شده و به زندان افتادند و سرانجام به بندر لنگه تبعید شدند و پس از چهار ماه اقامت در آنجا به شهر یزد منتقل شدند و مدت دو سال و نیم به صورت تبعید در آنجا به سر بردند.

پس از انقلاب اسلامى نیز همواره پشتوانه اى قوى براى بنیان گذار جمهورى اسلامى حضرت امام خمینى(قدس سره) و پس از ایشان براى مقام معظم رهبرى حضرت آیت الله خامنه اى ـ مدظله العالى ـ بوده اند.

ان بزرگوار  در اولین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبرى از سوى امت اسلامى ایران به عنوان یکى از اعضاى این مجلس انتخاب شدند و بیش از ده سال ریاست عالى شوراى مدیریت حوزه علمیه قم را عهده دار بودند.

از دیر زمان خاندان ایشان از ارادتمندان به اهل بیت عصمت(علیهم السلام) به شمار مى رفته و همیشه مجلس عزادارى در روزهاى جمعه و سالروز وفات معصومین(علیهم السلام) و مجلس جشن در ایام تولد آن بزرگواران در بیت پدرى ایشان برگزار بوده و این برنامه همچنان ادامه دارد. و همین امروز در فیضیه اطلاعیه مجلس عزای حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) که قرار است  در روز شهادت ان حضرت در منزل ایشان بر قرار گردد را ملاحظه نمودم  و هیچ به فکر نمی رسید که شاید بعد از ظهر خبر وفات ان عالم جلیل الشان را دریافت کنم

با استفاده از رساله توضیح المسائل برای جوانان معظم له

یا حق


 نوشته شده توسط مهدی زارع در شنبه 86/3/26 و ساعت 8:9 عصر | نظرات دیگران()

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام   و تسلیت تخریب گلدسته های طلایی  حرم  عسگریین (علیهما السلام ) خدمت همه دوستان عزیز

 بار دیگر اهانت شدید و تخریب قسمتی دیگر از بارگاه ملکوتی عسگریین(ع) در شهر سامرا موج عظیمی از اندوه مردم را ایجاد کرد و همه شیعیان جهان بلکه عموم مسلمین و ازادگان دنیا را در غم و اندوه عمیقی فرو برد  ای کاش بجای مناره های ان بارگاه ملکوتی چشمان بنده هدف قرار می گرفت  دشمنان  اسلام  با این اعمال وقیحانه خود بهتر از قبل چهره واقعی خود را نشان دادند  اما   در این میان، آنچه موجب تأسف، تعجب فراوان  و سؤال بر‌انگیز است سکوت بزرگان، علمای کشورهای اسلام، جوامع علمی و دانشگاهی و رجال دین است که چرا به عواقب بسیار زیان‌بار این جنایات، توجه ندارند و چرا اجازه می‌دهند وحدت مسلمانان و عزت و عظمت باز‌یافته‌ای که در این عصر به وجود آمده به دست عناصری پلید، بی‌سواد، متعصب و مفسد، تباه شود، چرا باید در دنیایی که نورانیت اسلام در آن متجلی شد این گروه فاسد از تابش آن مانع و افکار مردم جهان را علیه مسلمانان، بسیج کند و در آتشی که دشمنان و صهیونیزم بین‌الملل علیه مسلمین می‌افروزند هیزم بریزند، چرا دولتمردان و نیز فرهیختگان کشورهای اسلامی محکوم نمی‌کنند و به فکر حفظ کیان اسلام نیستند.

 ما هم همانگونه که ایت الله مکارم شیرازی در بیانیه خود  فرموده اند : (ما انتظار داریم که عاشقان مکتب اهل بیت به اتفاق یکدیگر حرمین شریفین را بسیار باشکوهتر از اول بنا کنند و اینجانب با تمام وجودم در اختیار چنین برنامه‌ای هستم و امیدوارم از اولین زائران آن حرمین شریفین بعد از بازسازی باشکوه باشم.)  ارزو می کنیم جزو اولینها باشیم

 یا حق


 نوشته شده توسط مهدی زارع در جمعه 86/3/25 و ساعت 7:39 عصر | نظرات دیگران()

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض تسلیت ایام سوگواری اقا ابا عبدالله الحسین (علیه السلام )  امروز قصد دارم  فتاوای صریح مراجع عظام  در مورد قمه زنی رو خدمتتون عرض می کنم (تمام این فتاوا در سایت حضرات ایات عظام موجود است)   خداوند تبارک و تعالی به ما توفیق خادمی دستگاه اقا ابا عبدالله الحسین را عنایت بفرماید

مقام معظم رهبری حضرت ایت الله العظمی خامنه ای(مد ظله العالی )

س: قمه زنى در روز عاشورا چه حکمى‏ دارد؟

ج) قمه زنى علاوه براینکه عرفاً از مظاهر حزن و اندوه شمرده نمى‏شود و در زمان ائمه (علیهم السلام) و پس از آن نیز سابقه ندارد و تأییدى از ائمه معصومین (علیهم السلام) نیز در مورد آن - نه به شکل عام و نه به شکل خاص - نشده است، در حال حاضر وهن مذهب شمرده مى‏شود و جایز نیست.

آیا قمه زدن بطور مخفى حلال است یا اینکه فتواى شریف حضرت عالى عمومیت دارد؟

ج: قمه زنى علاوه بر اینکه از نظر عرفى از مظاهر حزن و اندوه محسوب نمى‏شود و سابقه‏اى در عصر ائمه «علیهم السلام» و زمانهاى بعد از آن ندارد و تأییدى هم به شکل خاص یا عام از معصوم «علیه السلام» در مورد آن نرسیده است، در زمان حاضر موجب وهن و بدنام شدن مذهب مى‏شود بنابراین در هیچ حالتى جایز نیست

 

 حضرت ایت الله العظمی فاضل لنکرانی (مد ظله العالی )

 آیا قمه زنى جایز است؟ چنانچه در این مورد نذرى وجود داشته باشد، وظیفه چیست؟

جواب : با توجه به گرایشى که نسبت به اسلام و تشیع بعد از پیروزى انقلاب اسلامى ایران در اکثر نقاط جهان پیدا شده، و ایران اسلامى به عنوان امّ القراى جهان اسلام شناخته مى شود، و اعمال و رفتار ملت ایران به عنوان الگو و بیانگر اسلام، مطرح است لازم است در رابطه با مسایل سوگوارى و عزادارى سالار شهیدان حضرت ابى عبدالله الحسین(علیه السلام)به گونه اى عمل شود که موجب گرایش بیشتر و علاقمندى شدیدتر به آن حضرت و هدف مقدس وى گردد. پیداست در این شرایط، مسأله قمه زدن نه تنها چنین نقشى ندارد، بلکه به علّت عدم قابلیت پذیرش و نداشتن هیچگونه توجیه قابل فهم مخالفین، نتیجه سوء بر آن مترتب خواهد شد. لذا لازم است شیعیان علاقمند به مکتب امام حسین(علیه السلام) از آن خوددارى کنند. و چنانچه در این مورد نذرى وجود داشته باشد، نذر واجد شرایط صحّت و انعقاد نیست.

حضرت  ایت الله العظمی  نوری همدانی (مد ظله العالی )

 نظر معظم له در مورد قمه زنی چیست؟

بسمه تعالی  با عرض سلام  چون وهن به مذهب است و ضرر دارد جائز نیست  حسین نوری همدانی

حضرت ایت الله العظمی  تبریزی (رحمه الله علیه   )

در زمان حاضر قمه زدن براى امام حسین (علیه السلام)یا به عشق امام حسین(علیه السلام)چه حکمى دارد؟

بسمه تعالى؛ عزادارى حضرت سید الشهداء (علیه السلام) و سایر معصومین (علیهم السلام) بهر صورتى که عنوان جزع بر آن منطبق باشد مطلوبیت شرعى دارد، قمه زنى فى نفسه مانعى ندارد، و لکن دخول آن در جزع محل بحث مى باشد، والله العالم

حضرت ایت الله العظمی  مکارم شیرازی (مد ظله العالی )

نظر جناب عالی راجع به قمه زنی چیست؟

تعظیم شعایر حسینی(ع) از افضل قربات است ولی باید از اعمالی که موجب وهن مذهب و ضرر به بدن می شود اجتناب کرد

و در جواب استفتائی دیگر فرموده اند: تعظیم شعایر حسینی(ع) از بهترین کارهاست و آثار مثبت فراوانی دارد ولی قمه زنی جزو برنامه های حسینی نیست و غالباً سبب می شود که این مراسم عزاداری در نظر دیگران موهون گردد. با زبان خوب و مؤدبانه همه را سفارش کنید که این کار را بطور کامل ترک کنند

با الها در ظهور منتقم ال محمد تعجیل بفرما

یا حق


 نوشته شده توسط مهدی زارع در پنج شنبه 85/11/5 و ساعت 11:0 عصر | نظرات دیگران()

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام  و تبریک روز دحو الارض  اموز به مناسبت روز دحو الارض مطلبی رو در این زمینه خدمتتون عرض می کنم  و ادامه مطالب قبلی رو با عرض معذرت  به نوشته های بعدی موکول می نمایم

دحو الارض

25 ذیقعده (یکشنبه 26/9/1385) روز دحو الارض می باشد که یکی از چهار روز است که در سال به فضیلت روزه ممتاز است و در روایتی روزه اش مثل هفتاد سال است و هر که این روز را روزه بگیرد و شب را عبادت نماید برایش ثواب عبادت صد سال نوشته می شود و برای کسی  که این روز را روزه بگیرد هر انچه در میان زمین و اسمان  است دعا نموده و برایش طلب استغفار می نمایند و .....

مفاتیج الجنان قسمت اعمال ماه ذی القعده

امیدوارم دوستان عزیز بنده رو از دعاشون بی نصیب نگذارند

خدایا در ظهور اقا امام زمان تعجیل بفرما


 نوشته شده توسط مهدی زارع در شنبه 85/9/25 و ساعت 9:12 عصر | نظرات دیگران()

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام  بدون مقدمه خدمت شریفتان دلیل عدم قبول پیشگویی منجمان را درتعیین اول ماه را خدمت شریفتان عرض می کنم .

 دلیل آن که فقهاء به پیشگویی‏های منجمین  در حد یک «گمانه‏زنی» و «ظن» نگاه می‏کنند آن است که منجمان و مراکز علمی  اعلام می‏کنند طبق محاسبات ماه «رؤیت خواهد شد» و نمی‏گویند ما «رؤیت  کردیم» در صورتی که اثبات ماه نیاز  به «یقین» دارد و احتمال کافی نیست.

  ناگفته نماند از آنجا که ماه، از اقمار نزدیک به کره زمین است، در صورت  بیرون آمدن از محاق، رؤیت هلال با چشم غیرمسلح امکان‏پذیر است و برای  مشخص شدن محل ماه می‏توان از تلسکوپ استفاده کرد و پس از تعیین محل،  چشمان تیزبین غیرمسلح به خوبی خواهند توانست ماه را ببینند و چه بسا  علت این که برخی مراجع تقلید تأکید دارند که ثبوت هلال حتما باید با چشم  غیرمسلح باشد. به همین جهت است که اگر هلال ماه در آسمان موجود باشد با  چشم قابل رؤیت است و اگر در آسمان بدون ابری مشاهده نشود حتی برای  کسانی که آشنا به موقعیت ماه در آسمان هستند نمی‏توان به وجود ماه اطمینان  پیدا کرد.

  علاوه بر آن چه گفته شد، گاهی اختلاف در تعیین اول ماه مربوط به اختلاف  در مبنای فقهی مراجع می‏باشد. با این توضیح که برخی مراجع تقلید، رویت  هلال را در هر منطقه و اطراف آن لازم می‏دانند اما برخی مراجع رؤیت هلال را  برای مناطق هم‏افق و حتی مشترک در شب کافی می‏دانند.

  همچنین گاهی اختلاف در تعیین اول ماه مربوط به تفاوت روش علمی  محاسبه میان دانشمندان ژئوفیزیک می‏باشد.

  تمامی این عوامل موجب شده که حتی در میان کشورهای پیروان اهل سنت  در تعیین اول ماه اختلاف پیش بیاید و گاهی میان کشورهای عربستان و لیبی و  ترکیه و اندونزی تا دو روز اختلاف اتفاق می‏افتد.

 خدایا در ظهور اقامون امام زمان تعجیل بفرما

عبادات و اعمال همه ما را در این ماه مبارک استجابت بفرما

امین یا رب العالمین


 نوشته شده توسط مهدی زارع در یکشنبه 85/7/30 و ساعت 7:13 صبح | نظرات دیگران()

 

                            

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام ، هفته دفاع مقدس که می شه شهدا به یادمون بیشتر می اد که چه بزرگواریها کردند و با فدای جان خودشون حافظ دین ، عزت ،امنیت ،سرافرازی و .... ما شدند لذا امروز بنده به همین مناسبت تحقیقی رو که در مورد شهدا داشته ام رو خدمت شریفتون عرض می کنم  

ایا افرادی که شهید می شوند تمام گناهان انها در روز قیامت بخشیده می شوند ؟ تعبیرات صریحی در قران در مورد شهید وجود دارد که توجه به انها در دستیابی به پاسخ سوال مذکور بسیار رهگشا است.

خداوند تبارک و تعالی می فرماید:ای پیامبر هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده مپندار، بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوندانان بخاطر نعمتهای فراوانی که خداوند از فضل خود به ایشان  بخشیده است خوشحالند و نیز بجهت کسانی که هنوز به انها نپیوسته اند (مجاهدان و شهیدان اینده خوشوقتند) زیرا مقامات برجسته آن‌ها را در آن جهان می‌بینند و می‌دانند که نه ترسی خواهند داشت و نه غمی (1)    و در ایات دیگری امده است کسانی که در راه خدا کشته شدند، خداوند هرگز اعمالشان را نابود نمی‌کند،و البته انها را به راه سعادت هدایت کند و امورشان را اصلاح نماید  و آن‌ها را در بهشت (جاویدانش‌) که اوصاف آن را برای آنان بازگو کرده است‌، وارد می‌کند (2)  با توجه به ایات فوق به این نتیجه می رسیم که1) شهدا پس از شهادت از نعمتهای خداوند تبارک و تعالی بهرمند هستند و به بهشت جاودان وارد خواهند شدچرا که همانگونه که علامه طباطبائی فرموده اند از بین بردن هرگونه ترس و اندوه از سوی خداوند در این آیه شریف(169و170 سوره ال عمران که ذکر شد )، به معنای دستیابی شهید به همه نعمت های ممکن و بهره وری از آنها از یک سو و از میان رفتنی نبودن نعمت های یاد شده از دیگر سوست. چنین موقعیتی هم یعنی نیک بختی همیشگی برای انسان وجاودانگی او در آن(3)  2) شهدا به هیچ وجه مجازات نخواهند شد چون خداوند فرموده امورشان را اصلاح خواهد کرد که بنظر می رسد مقصود از اصلاح بخشش گناهانی باشد  که حق الله است و جبران یعنی عوض دادن در برابر گناهانی که حق الناس است می باشد چرا که حق الناس حق دیگران است که با عوض دادن از جبران می شود.  در روایتی نیز امده است با شهادت در راه خدا تمامی گناهان انسان می‏ریزد. امام صادق(ع) فرمود: "هر کس در راه خدا کشته شود خداوند سیئات او را نادیه می‏گیرد(4)، ولی در روایات دیگر آمده است که حق الناس بخشیده نمی‏شود.  پیامبر(ص) فرمود: "الشهاده تکفر کل شی الا الدین؛(5) شهادت هر گناهی غیر از دین (بدهکاری به مردم) را می‏آمرزدامام جعفر صادق (ع) فرمودند : "اول قطره  من دم الشهیدکفاره لذنوبه  کلّه الا الدین(6) اولین قطره خونی که از شهید می‏ریزد تمامی گناهانش آمرزیده می‏شود مگر دین و بدهکاری به مردم".  و از امام باقر(ع) نقل شده که: "هر گناه غیر از دین به واسطه شهادت بخشیده می‏شود، برای دین هیچ راهی به جز پرداخت آن نیست.(7) البته همانگونه که در این روایات گفته شده، کفاره حق الناس (از جمله بدهکاری) مجازات و به کیفر رسیدن شهید نیست بلکه این کفاره تنها پرداختن بدهکاری و به طور کلی، ادای حق الناس می باشد. از این رو با مطلب بیان شده دراین احادیث نمی توان این نتیجه را گرفت که پس با شهادت گناهان شهید بخشوده نشده و او همچنان گرفتار عذاب الهی باقی خواهد ماند. بلکه این دین حتما باید پرداخت شود و همین پرداخت، کفاره گناه او محسوب می شود

با توجه به ایات و روایات فوق و همچنین با توجه به مقام شهید در آخرت  انچنانکه امیرالمؤمنین(ع) می فرماید: خدا شهدا را در قیامت با بهاء و عظمت و نورانیتی وارد می کند که اگر انبیاء از مقابل اینها بگذرند و سوار باشند به احترام اینها پیاده می شوند(8)و  در روایات  امده است که خداوند شفاعت سه طبقه را در قیامت قبول می کند: طبقه انبیاء، بعد از آن طبقة علما، و بعد شهدا.(9)   می توان در مجموع به این نتیجه رسید که شهادت موجب بخشش همه گناهان بجز حق الناس است و حق الناس نیز بوسیله عوض جبران خواهد شد که نتیجه ان از بین رفتن همه گناهان شهید خواهد بود و شهید به هیچ وجه مجازات نخواهد شد و نعمتهای الهی بهره مند خواهد بود .

خدایا در ظهور اقا امام زمان تعجیل بفرما

خدایا ما رو از رهروان شهدا قرار بده

اخر عمر ما رو ختم به شهادت بفرما   امیتن یا رب العالمین

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------1)قران مجید سوره ال عمران ایه 169و170

2)قران مجید سوره محمد(ص)ایه 4،5،6

3) المیزان، ج 4، ص 62، مؤسسه الاعلمی

4) میزان الحکمه، عنوان 2111

 5)همان

6)وسایل الشیعه ج 18 ص 326  چ موسسه ال البیت – قم -1409.هجری .ق

7)بحار الانوار ج 1 موسسه الوفاء-بیروت –لبنان -1404 هجری .ق –ج100-ص 141

8)قیام و انقلاب مهدی(ع)به ضمیمه شهید ،مولف استاد شهید مطهری ،ناشر انتشارات صدرا ،1371،صفحه 106 

9) همان صفحه 107

 

 


 نوشته شده توسط مهدی زارع در یکشنبه 85/7/2 و ساعت 3:3 عصر | نظرات دیگران()

                               

                                      

  
زندگینامه امام خمینی(ره)
 مولودی از سلاله ی عصمت و طهارت در 20 جمادی الاخر 1320 ه. ق مصادف با میلاد دخت گرامی پیامبر اسلام صلی الله علیه و اله گام به عرصه وجود نهاد . نام پدرش آیت الله شهید سید مصطفی موسوی و نام مادرش هاجر احمدی بود . وی را روح الله نامگذاری کردند. مرحوم سید مصطفی که تحصیلات خود را در زادگاهش شروع و در نجف و سامرا با کسب معارف الهیه ادامه داده بود ، زمان میرزای شیرازی در زمره علما و مجتهدین آن عصر قرار داشت  و از نجف که بازگشت ، زعامت اهالی خمین را عهده دار شد و به رفع تجاوزات و تعدیات دستگاه ظالم  پرداخت . او در خمین ، با ایجاد جلسات معارف اسلامی به آگاه ساختن توده مردم ، اقدام کرد؛ و سرانجام در راه خمین و اراک به دست طاغوتیان  و اصحاب شقاوت شهید شد. امام ( ره ) در پنج ماهگی یتیم شد و بعد از شهادت پدر،  تحت سرپرستی مادر ، عمه و دائی مهربانش پرورش یافت. امام تحصیلات مقدماتی را در خمین نزد میرزا محمود شروع کرد و سپس آن را در مکتب ملاابوالقاسم در مدرسه جدید التأسیس احمدیه ی آن دیار ادامه داد. در سن پانزده سالگی ، تحصیلات فارسی آن روز را به اتمام رسانید و نزد برادر بزرگش مرحوم آیت الله پسندیده ، صرف ، نحو و منطق را شروع کرد و تا سال 1338 ه. ق از محضر ایشان بهره کافی برد

در سن 19 سالگی هنگامی که چهار سال از وفات مادرش می گذشت ، به واسطه روح تشنه و جستجوگرش راهی حوزه علمیه اراک  شد که ازحوزه های بزرگ دینی به شمار می رفت و تحت  زعامت و سرپرستی مؤسس حوزه علمیه ی  قم مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی ، از مجتهدین حوزه علمیه نجف اشرف واز شاگردان برجسته حوزه درس مرحوم میرزای شیرازی ، اداره می شد. در سال 1340 ه.ق آیت الله حائری یزدی به درخواست علمای بزرگ شهر مذهبی قم از اراک مهاجرت و تحت الطاف الهی موفق شد حوزه علمیه قم را تأسیس کند  .  امام ره در پی استاد، حوزه اراک را ترک کرد و در حوزه علمیه ی قم به تحصیل پرداخت و درمحضر آیت الله حائری یزدی پایه های علمی و مبانی فقهی و اصولی را تکمیل کرد و در محضر مرحوم آیت الله شیخ علی اکبر یزدی ( معروف به حکیم) درعلم هیئت مهارت یافت. امام ( ره ) از استاد و مراد خود مرحوم آیت الله شاه آبادی  متون مختلف عرفان، حکمت و فلسفه را فراگرفت و خود را در دریای علوم اسلامی غرق کرد .  در سال 1345 ه. ق سطوح را به پایان رسانید و به درجه اجتهاد نایل آمد و بدون نیاز علمی و فلسفی به حوزه های علمیه نجف در زمره ی مجتهدین و نوابغ فقهی قرار گرفت. در سال 1348 ه.ق با دخت مکرمه مرحوم آیت الله آقای حاج میرزا محمد ثـقفی تهرانی ازدواج کرد و ثمره این ازدواج دو پسر و سه دختر بود . امام ( ره )  در سال 1347 ه.ق در حالی که فقط 27 سال داشت، تدریس فلسفه را آغاز کرد. سپس در سال1364 ه. ق همزمان با ورود آیت الله بروجردی به قم به تدریس علوم منقول ،  خارج فقه و اصول پرداخت .  قبل از آن ، مدتی به تدریس " سطوح" اشتغال داشت و کتاب های فقه و اصول را با بیانی شیوا و رسا برای طلاب و فضلا شرح و بسط می داد .

ایشان از همان اوان جوانی ، مبارزات سیاسی خویش را علیه ظلم و جور آغاز نمود و چندین بار تبعید و زندانی شد.

امام در پیروزی انقلاب اسلامی ، نقش بزرگی را در رهبری  مردم  برعهده داشت و بالاخره در12 بهمن 1357 پس از سال ها تبعید به وطن بازگشت و تا سال 1368 ، هدایت جامعه را بر عهده داشت و بالاخره در 14/ خرداد/1368 ، دنیای خاکی را وداع گفت و به عرش الهی هجرت نمود. راهش پر رهرو باد

 به نقل از سایت  تبیان


 نوشته شده توسط مهدی زارع در دوشنبه 85/3/15 و ساعت 12:37 عصر | نظرات دیگران()

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض تسلیت و ارزوی قبولی عزاداریها و امید سالی پر از شادی و خوشبختی و پیروزی برای شما

امسال روز اربعین حسینی مصادف شده است با عید نوروز در این زمینه مطالبی را خدمت شریفتان عرض می کنم. انچه که واضح است بر ما شیعیان است که حرمت روز اربعین و همچنین دهه اخر صفر را حفظ نماییم و از برگزاری مراسم های شادی بپرهیزیم و با این عمل محبت قلبی خود را به اهل بیت عصمت و طهارت نشان دهیم البته دید و باز دید چون خود نوعی صله رحم است و در اسلام تاکید شده است اگر همراه با مفسده ای نباشد هیچ گونه اشکالی ندارد وعملی نیکو است اما ابراز شادی در این ایام شکستن حرمت دهه اخر صفر است که شیعیان و مسلمانان  به این روزها با دیده احترام نگاه می کنند و حرمت این ایام را حفظ می کنند امیدوارم با رعایت احترام این ایام مشمول دعا حضرت بقیه الله قرار گیریم و سالی پر از برکت  داشته باشیم

خدایا به ما توفیق شیعه بودن را  واقعی عنایت بفرما

در ظهور حضرت بقیه الله تعجیل بفرما

امین یا رب العالمین

 


 نوشته شده توسط مهدی زارع در دوشنبه 84/12/29 و ساعت 7:49 عصر | نظرات دیگران()

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر امام حسن عسگری و امام هادی (علیهمالسلام)  وبا عرض تسلیت خدمت اقا امام زمان(علیه السلام) و مقام معظم رهبری و مراجع عظام و همه شیعیان جهان

حادثه دیروز قلب همه شیعیان جهان و قلب هر انسان منصف را جریحه دار کرد انچه بنظر میرسد این است که این جنایات در حق بشریت و اماکن مذهبی بخاطر ایجاد اختلاف بین مسلمانان با تحریک  عوامل اشغالگران و مزدورانشان توسط یک عده افراد تندرو که کمی از خوارج ندارند و در خروج از اسلام و انسانیت دست خوارج را از پشت بسته اند انجام گرفته در  این موقعیت حساس بر ما شیعیان است که با تمسک به ولایت ضمن اعلام امادگی جهت هر گونه اقدام در جلوگیری از انجام چنین اعمال وحشیانه ای همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند خویشتنداری خود را حفظ نموده و اقداماتی که موجب خوشحالی تحریک کنندگان این جنایات می شود را انجام ندهیم و اتحاد بین صفوف مسلمانان را در مقابل شیاطین بزرگ از بین نبریم اما این نکته را نیز به همه دشمنان اسلام و عاملان و تحریک کنندگان این اعمال تروریستی اعلام میکنیم :بدانید که همیشه اینگونه نخواهد بود و وای بحالتان اگر روزی رهبرمان حکم به مقابله با شما دهد که در انروز دنیا را بر سرتان خراب خواهیم کرد    

   خدایا در ظهور اقا امام زمان تعجیل بفرما    

تمام دشمنان اسلام را محو نابود بگردان

جسارت کنندگان بحریم ولایت را خوار وذلیل بگردان

 


 نوشته شده توسط مهدی زارع در پنج شنبه 84/12/4 و ساعت 3:25 عصر | نظرات دیگران()

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

امروز مردم ایران شعار هیهات من الذله امام حسین را که در مقابل کفر والحاد سر داده بود را در مقابل دشمنان اسلام و تشیع سر دادند و بر سر وسینه زنان در مصیبت شهدای کربلا و شهادت امام زین العابدین گریستند وتوهین به ساحت مقدس حضرت رسول را محکوم نموده و امادگی خود را جهت جان فشانی در راه حضرت رسول الله( صلی الله علیه و اله) اعلام نمودند و بر حق مسلم هسته ای خود تاکید کردند واقعا هر چه قدر مسئولین به این مردم خدمت کنند باز هم کم خدمت کرده اند چرا که در هیچ جای دنیا مردمی اینگونه با فهم وموقعیت شناس نمی توان پیدا کرد

امریکا وایادیش بدانند که این مردم چون رهرو کسانی است که جان داده اند اما تسلیم زور نشده اند   این مردم هم جان می دهد اما تسلیم زور گویی امریکا و رهروانش از جمله اروپا که چون سگ حلقه بگوش امریکاست و او. هر چه بگوید اروپا هم همان را میگوید ، نمی شودمنطق اسلام منطق گفتگو وصلح  است اما منطقش در برابر زورگویی منطق جانفشانی وشهادت و زیر بار زور گویی نرفتن است چنان که شیعیان این منطق را از مولایشان حضرت ابا عبدالله الحسین یاد گرفته اند


 نوشته شده توسط مهدی زارع در شنبه 84/11/22 و ساعت 2:21 عصر | نظرات دیگران()
   1   2      >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم

نورالهدی
مهدی زارع
کوچک همه محبان اهل بیت (ع)هستم و همه افتخارم سربازی اقا امام زمان(عج) در حوزه علمیه می باشد. چون هدف نشر مطالب است هر گونه کپی برداری از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع هم اشکالی ندارد

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 6
مجموع بازدیدها: 292775
جستجو در صفحه

لینک دوستان
بندیر
شلمچه
صفای دل
کربلای جبهه ها یادش بخیر... !
نکته های زندگی
بانو
پاک دیده
آدمکها
عشق الهی: نگاه به دین با عینک عشق و عاشقی
هرچه می خواهد دل تنگت بگو:مشاوره ،مقاله ،دانلود آهنگ و عکس.
پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h
افلاکیان
_..-- وب نامه --.._
شیعه مذهب برتر
عطر گل یاس
گاهنامه نماز
وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs
حکومت اسلامی
ولایت
و خدایی که در این نزدیکیست
مجله نسل جوان
دنیا به روایت یوسف
جاده خدا
باسیدعلی‏تافتح‏قدس‏ومکه
بازی بزرگان
وسوسه عقل
در هوای دوست
مسجد و کلیسا - mosque&church
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
4. پایگاه اطلاع رساتی دفتر حضرت ایت الله العظمی تبریزی
پایگاه اطلاع رسانی حضرت ایت الله فاضل لنکرانی
پایگاه رسمی دفتر ایت الله العظمی مکارم شیرازی
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت ایت الله صافی گلپایگانی
پایگاه اطلاع رسانی دفتر ایت الله العظمی نوری همدانی
مرکز پاسخ به پرسشها (حوزه علمیه قم)
مسجد و کلیسا
معرفت دینی
از قران بپرس
حاج اقا یا حق
دست نوشته های مهدی جزینی
جویندگان حقیقت
آیه‏های عشق...
یوسف زهرا
مشاوره باجوانان
خبر نامه