سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
روایت گر حدیث ما که بدان دلهای شیعیانما را استوار می دارد، از هزار عابد برتر است [امام صادق علیه السلام]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 4

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض تبریک ولادت با سعادت   مولود کعبه  مولای متقیان امیرالمومنین علی (علیه السلام )  و روز پدر خدمت همه پدران و دعا جهت سلامتیشان مخصوصا پدر عزیزتر از جان  خودم  

رسول خدا (صلی الله علیه و اله ) با اصحاب در مسجد به نماز ظهر مشغول بودند که مردی وارد مسجد شد و درخواست کمک کرد. کسى چیزى به او نداد.مرد روی به جانب خدا نمود و گفت (الهی تو واقفی که از مسجد پیغمبر تو محروم می روم )  حضرت علی (علیه السلام ) در حالى که به نماز مشغول بود، در حال رکوع، انگشت خود را  به طرف مرد  حرکت داد  و انگشترش را به او بخشید. در تکریم این بخشش بزرگوارانه ایه 55 سوره مائده نازل شد:

(إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ)

کلمه" انما"  در لغت عرب به معنى انحصار است پس ایه اینگونه ترجمه می گردد:(ولی و سرپرست و متصرف در امور شما سه کس است:خدا و پیامبر و کسانى که ایمان آورده‏اند، و نماز را برپا مى‏دارند و در حال رکوع زکات مى‏دهند)

و به این ترتیب، آیه از آیاتى است که به عنوان یک نص قرآنى دلالت بر ولایت و امامت على ( علیه السلام) دارد جالب اینکه در کتاب غایة المرام تعداد 24 حدیث در این باره از طرق هل تسنن و 19 حدیث از طرق شیعه نقل کرده است و کتابهاى معروفى که این حدیث در آن نقل شده از سى کتاب تجاوز مى‏کند که همه از منابع اهل تسنن است، از جمله محب الدین طبرى در ذخائر العقبى صفحه 88 و علامه قاضى شوکانى در تفسیر فتح القدیر جلد دوم صفحه 50 و ...(به نقل از تفسیر نمونه ص 425)  ایا  واقعا  می توان اینهمه احادیث را که شیعه و سنی  نقل کرده اند را نادیده گرفت ، اما گویا متاسفانه تعصب اجازه نمى‏دهد که اینهمه روایات و اینهمه گواهى دانشمندان در باره شان نزول آیه فوق مورد توجه قرار گیرد.

 نظر به اینکه  به ایام نیمه شعبان نزدیک هستیم   سعی خواهم نمود در پستهای بعدی  به مطالبی در زمینه مهدویت بپردازم

 یا حق

 


 نوشته شده توسط مهدی زارع در جمعه 86/5/5 و ساعت 9:27 عصر | نظرات دیگران()

                                  بقیع                             

 بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام و  تبریک ولادت با سعادت  پنجمین امام شعیان حضرت امام محمد باقر (علیه السلام )

 یکی از القاب امام پنجم(علیه السلام) باقر یعنی شکافنده است باقر العلوم لقب کسی است که در تبین و توضیح علوم متفاوت، متبحر و ممتاز باشد.

در زمان امام باقر(علیه السلام) به خاطر درگیرى میان بنى امیه و بنى عباس، فرصتى مناسب به وجود امد  تا آن حضرت بتوانند به تربیت شاگردانی چون (زراره) و (محمد بن مسلم) بپردازند و بخش گسترده‏ای از تعلیمات اسلامی را به آنان تعلیم دهند بگونه ای که   فقه و معارف شیعه در زمان ان بزرگوار و فرزند بزرگوارشان  به اوج شکوفایى خود رسید و  همان تعلیمات، از طریق شاگردان امام در منابع شیعه موجود است  از این رو، بیشتر روایات و احادیثى که در زمینه معارف اسلامى در منابع حدیثى ما وارد شده، از ان دو امام همام(علیهما السلام ) است

 یا حق

 


 نوشته شده توسط مهدی زارع در دوشنبه 86/4/25 و ساعت 7:53 صبح | نظرات دیگران()

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض تبریک ولادت با سعادت  عقیله بنی هاشم  عابده ال علی حضرت زینب (سلام الله علیها ) و روز پرستار

 چکیده ای از زندگانی حضرت

حضرت زینب (سلام علیها )روز پنجم جمادی الاولی سال پنجم هجری در مدینه پس از حضرت امام حسین (علیه السلام )متولد شدند. حضرت زینب (ع) دارای قوت قلب و فصاحت زبان و شجاعت و زهد و تقوا و عفاف فوق العاده بودند. او هم دختر شهید بود، هم خواهر شهید، هم مادر شهید و هم عمه شهید

 القابی که در کتب تاریخی برای حضرت ذکر شده است عبارتند از  : عقیله بنی هاشم ، عقیله طالبیین ، صدیقه ، عالمه ، فهیمه ، عقیله ،عاقله ، موثقه ، عارفه ، محدثه ، فاضله ، کامله ، عابده ال علی .

 از وقتی که حضرت اباعبدالله (علیه السلام)از بیعت یزید امتناع کردند و از مدینه به جانب مکه و کوفه و کربلا حرکت کردند، حضرت زینب (سلام علیها )به اتفاق دو فرزندش محمد و عون بنا بر قولی همراه برادرش حرکت کرد و همه جا با آن حضرت بودند.

پس از شهادت امام حسین (علیه السلام)و یارانش کاروان اسیران اهل بیت را سرپرستی کرد و از حضرت امام سجاد باتمام وجود مراقبت نمود. بارها جان خود را سپر بلای امام سجاد(علیه السلام)  قرار داد و با خطبه های آتشین جنایات وستمگری های خاندان اموی را افشا کرد.

بارزترین بعد زندگیش ، پاسداری از فرهنگ عاشورا بود که با سخنرانی های آتشین خویش پیام خون حسین (علیه السلام )را به گوش جهانیان رساند.

 یا حق


 نوشته شده توسط مهدی زارع در چهارشنبه 86/3/2 و ساعت 3:10 عصر | نظرات دیگران()

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام

دوست  خوبم جناب اقای تقی ارانی یزدی  در  مورد پستی  که قبلا تحت عنوان حضرت معصومه (سلام الله علیها ) ارسال کرده ام  در قسمت نظرات مطلبی رو ارسال کرده اند  که لازم دیدم  امروز به سوال ایشون پاسخ بدم ان شاء الله در پستهای بعدی ادامه  مطالب سیمای زن در قران کریم را خدمت دوستان ارائه خواهم نمود

اقای تقی ارانی یزدی گفته اند :

با سلام

برای حه و به کدام علت حضرت معصومه اینقدر به درگاه باریتعالی نزدیک است که با شفاعت ایشان مردم به بهشت میروند. اگر کسی در زندگی اعمال شایسته انحام داده و خدا ترس بوده و مرتکب گناهان کبیره نشده باشد که بهشت حق اوست. ولی اگر فردی گناهکار باشد برای حه با یک شفاعت ایشان گناهانش بخشوده میشود و تازه ایشان برای حه از یک گناهکار و بنده خاطی باید حمایت نمایند. من نمیدانم برای حه محلسی را با همه مزخرفاتی که نوشته علامه خطاب مینمایند .

دوست عزیز 

      الف)  درباره زیارت حضرت معصومه(سلام الله علیها ) روایتی از امام رضا(علیه السلام )وارد شده است که به سعد بن علی فرمود: ای سعد، برای ما، نزد شما قبری است. سعد به امام‏علیه‏السلام گفت: قبر فاطمه معصومه (سلام الله علیها ) دختر امام کاظم‏علیه‏السلام را می‏فرمایید امام‏علیه‏السلام فرمود:بلی  هر کس او را زیارت کند در حالی که عارف و آگاه به حق او باشد، بهشت بر او واجب است. در این روایت قید عارفا  بحقها آمده است. عارف و آگاه به حق امام ( علامه محمد باقر مجلسی، بحارالانوار، ج 48، ص 316؛ مستدرک الوسائل، ج 10، ص 368)

 زیارت کننده واقعی که مشمول این روایت می شود کسی است که

1) جایگاه و مقام خاندان عصمت و طهارت‏علیهم‏السلام را نزد خدا بداند و آنها را بشناسد

2) بداند این خاندان به لحاظ مبرا بودن از پلیدی و آلودگی و طاهر بودن از گناه و زشتی و داشتن تقوا و معنویت و عبادت و طهارت روح و ترس از خدا به چنین مقامی دست پیدا کرده‏اند.

3) بداند رضایت این خاندان از انسان، در گرو رضایت خدا می‏باشد.

 دوست عزیز روایات و آیات بسیاری هست که خداوند تنها از انسان پاک و وارسته اعمال را می‏پذیرد و با توجه به قید عارفا بحقه  کسی نمی‏تواند رضایت و شفاعت و توجه امامان را جلب کند، مگر آن که خداوند از او راضی باشد و اعمال و عبادات خود را به نحو احسن انجام دهد

     ب)   مقصود از این  روایت‏ها این نیست که  زیارت علت تامه رفتن به بهشت است بلکه علت تامه مجموع علل مؤثر بر یک چیز با رفع تمام موانع است  تأثیر چنین علتی بر معلول حتمی  و ضروری است  و به هیچ وجه تخلف بردار نیست زیارت  یکی از شرایط مؤثر بر رفتن به بهشت  است که در صورت  فقدان موانع  می‏تواند اثر کند  ولی اگر مانعی بر سر راه آن قرار گیرد  توان تأثیر ندارد چنین چیزی در جهان مادیات و اسباب و  مسببات طبیعی نیز وجود دارد  مثلاً اگر گفته می‏شودآتش سبب احتراق چوب است به نحو مقتضی است  یعنی تا دیگر شرایط مانند  وجود اکسیژن وجود نداشته باشد عمل احتراق صورت نخواهد گرفت. بنابر این اگر کسی چوب تری را در آتش  اندازد و با گذشت چند دقیقه احتراق صورت نگیرد  نباید در آن گزاره تردید کند  بلکه باید جست‏وجو کند که آیا آن گزاره مشروط  به شرایطی نیز هست یا نه؟ و آیا مانعی برای تأثیر آتش در چوب وجود دارد یا خیر؟ آن گاه خواهد دید که این گزاره ضمن درست بودن  مشروط به شرایط متعددی از قبیل وجود اکسیژن و عدم موانعی چون رطوبت در چوب، تناسب میزان حرارت آتش با  مقدار مقاومت چوب و ... است. لیکن اگر تمام شرایط و رفع موانع مفروض پدید آمد یعنی علت تامه محقق شد  حتماً چوب آتش  خواهد گرفت و تخلف آن  به معنای کذب گزاره فوق می‏باشد.

 امیدوارم دوست عزیزم به پاسخ سوال خود رسیده باشند  در پایان نکته ای رو عرض کنم و ان اینکه علامه مجلسی  در زمان خود جهت  حفظ احادیث  و رساندن انها به ما  زحمات بسیاری را متحمل شده اند و خودشان هم در اول بحار الانوار گفته اند که این روایات تمام روایات موجود است  و در بین انها روایات درست و نادرست نیز وجود دارد که البته عمر علامه کفاف نکرد که روایات صحیح را از غیر ان جدا نماید   لذا بایستی  احترام این بزرگواران را نگه داریم و بدون تحقیق و سوال  و بجهت عدم درک صحیح  روایات  مقام علمی و معنوی انان را زیر سوال نبریم  

یا حق

 


 نوشته شده توسط مهدی زارع در پنج شنبه 86/2/20 و ساعت 6:59 عصر | نظرات دیگران()

Uploaded Image

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام و تسلیت  سالروز شهادت جانسوز دختر حضرت موسی بن جعفر فاطمه معصومه(سلام الله علیها ) مختصری از  زندگی نامه ان حضرت را خدمت عزیزان تقدیم می کنم 

حضرت معصومه(سلام الله علیها ) دختر حضرت  امام موسی بن جعفر(علیه‏السلام) و خواهر حضرت ثامن الحجج  امام رضا(علیه‏السلام) است . وی با امام رضا از یک مادر به نام نجمه هستند  بنابر نقلی حضرت معصومه(سلام الله علیها ) در اوّل ذی‏القعده سال 173 هجری قمری در مدینه متولد شد.

 وقتی که ده ساله بود، پدر بزرگوارشان به شهادت رسید و از آن زمان به بعد تحت مراقبت برادرشان حضرت امام رضا(علیه‏السلام) قرار گرفتند، پس از این که خلافت به مأمون عباسی رسید، امام رضا(علیه‏السلام) را به عنوان ولایت عهد به مرو دعوت کرد حضرت با اکراه این دعوت را پذیرفت و به سوی مرو (خراسان) حرکت کرد. حضرت معصومه (سلام الله علیه ) پس از یک سال دوری از برادر عزیز خود  تصمیم گرفت با جمعی  از برادران و عده ای از خویشان  به سوی خراسان حرکت کنند. این کاروان کوچک وقتی به ساوه رسید، حضرت معصومه بیمار شد. وقتی فهمید تا قم حدود ده فرسنگ فاصله است فرمود: مرا به قم ببرید  زیرا از پدر بزرگوارم شنیدم که قم مرکز شیعیان است.

مردم قم همراه با بزرگان شهر به استقبال حضرت معصومه(سلام الله علیها ) و همراهان شتافتند. موسی بن خزرج اشعری شخصیت برجسته شهر در پیشاپیش، زمام شتر آن حضرت را گرفت و جمعیت زیادی از مردم مشتاقانه پروانه آسا شمع وجود ایشان را در میان گرفتند و به درخواست موسی بن خزرج، حضرت در منزل وی سکونت نمود حضرت معصومه پس از هفده روز اقامت در قم از دنیا رفت. بنابر نقلی  سالروز وفات شهادت گونه  حضرت در دهم ربیع‏الثانی 201 هجری قمری و در 28 سالگی است(تاریخ قم)

امام صادق‏علیه‏السلام فرمودند: به شفاعت حضرت معصومه شیعیان به بهشت می‏روند (بحار الانوار ج 60 ص 216 )

التماس دعا


 نوشته شده توسط مهدی زارع در شنبه 86/2/8 و ساعت 2:47 عصر | نظرات دیگران()

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

با عرض سلام و تسلیت ایام محرم  امروز قصد دارم یکی از علل عزاداری برای امام حسین (ع) و یارانش رو خدمت شریفتون عرض کنم

علت عزاداری برای امام حسین (علیه السلام ) و یاران با وفایش آن است که طرز فکر معاندان ایشان منفور شود و گرنه هم اکنون سخن از معاویه و یزید نیست تا آنها را لعنت کنیم. نام و یاد آنها رخت بربسته و قبرشان نیز زباله‏دانی بیش نیست، الآن سخن از فکر و راه یزید و یزیدیان عصر است. زن فرعون وقتی که به درگاه الهی دعا کرد، نگفت خدایا مرا فقط از فرعون نجات بده بلکه گفت: مرا از فرعون و فرعونیان، که طرفداران سنّت سیّئه و رفتار ناپسند او هستند، نجات بده. تفکرّ برای همیشه باقی می‏ماند هر چند که اسم و عنوانش تغییر پیدا کند.

بعد از تار و مار شدن خوارج در نهروان و خارج شدنشان از صحنه حیات و زندگی، به علی بن ابی طالب(ع) عرض شد: این مقدس‏های خشک از بین رفتند. فرمود: اینها نطفه‏هایی هستند در پشت مردان و قرارگاه زنان. هرگاه مقداری از اینها از بین بروند، عده‏ای دیگر ظهور می‏کنند تا این که سرانجامِ کار، سارقانِ مسلّح و رهزنانِ غارتگر خواهند شد. :( نهج البلاغه، خطبه 60(

اکنون نیز، هم راه سالار شهیدان زنده است و هم مرام و مسلک اموی و مروانی و عباسی وجود دارد. این که سفارش فراوان به اشک ریختن و عزاداری کردن نموده‏اند برای آن است که اشک بر شهید اشتیاق به شهادت را به همراه دارد، خوی حماسه را در انسان زنده و طعم شهادت را در جان او گوارا می‏گرداند. چون اشک رنگ کسی را می‏گیرد که برای او ریخته می‏شود و همین رنگ را به صاحب اشک نیز می‏دهد. از این رو انسان حسینی منش، نه ستم می‏کند و نه ستم می‏پذیرد. این که عده‏ای به فکر ظلم کردن یا ظلم پذیری هستند برای آن است که خوی حسینی در آنها نیست وگرنه شیعة خاص حسین‏بن علی(ع) نه ظلم می‏کند و نه ظلم می‏پذیرد. آن کسی که ظلم پذیر است اموی مسلک است چنان که ظالم هم اموی صفت است، هرچند که زمزمة «یا حسین» بر لب داشته باشد.

یار الها در ظهور انتقام گیرنده ال محمد (ع) مهدی موعود (عج) تعجیل بفرما

التماس دعا

یا حق


 نوشته شده توسط مهدی زارع در چهارشنبه 85/11/4 و ساعت 2:36 عصر | نظرات دیگران()

یسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم  عیدتون مبارک  امیدوارم همیشه در  مسیر ولایت ثابت قدم باشید و باشیم

 در مورد اهمیّت غدیر خم خدمت شریفتان عرض کنم  که در آن خلافت و جانشینى مولاى متقیان و امیرمؤمنان، على علیه السلام به دستور خداوند توسط پیامبرگرامى اسلام براى امّت اسلامى بیان شد. مسلمانانى که همراه پیامبر به حج آمده بودند - حجى که آخرین حج پیامبر بود و آنرا حجة الوداع گفتند - پس از مراجعت از حج هنوز پراکنده نشده بودند، که جبرئیل آیه یاایها الرسول بلغ ما انزل الیک ا نازل کرد. بدین ترتیب، منبرى از جهاز شتر ساخته شد و پیامبر برفراز منبر بالا رفته، خطبه اى خواند و زیر بغل على علیه السلام را گرفته، بلندکرد و فرمود: من کنت مولا فعلى مولاه. هرکه من مولاى اویم على مولاى اوست

آنگاه در باره دوستان على دعا کرد و درباره کسانى که او را یارى نکنند، نفرین فرمود.

کلمه (مولی) که در حدیث غدیر درباره حضرت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) وارد شده، به معنای صاحب اختیار و اولویت در تصرف است. این بیان دلالت بر امامت و خلافت آن حضرت بعد از رسول اکرم(صلی الله علیه وآله) دارد. این معنا دارای شواهد و قرائن بسیاری هم هست، که آن را تأکید می‏کند.

 از جمله بعد از اینکه حضرت پیامبر صلی الله علیه وآله  در روز غدیر خم در مورد حضرت امیر(علیه السلام) آن سخنان را فرمودند، جناب سلمان از پیامبر(صلی الله علیه وآله)پرسید: ای رسول خدا علی بر ما چگونه ولایت دارد؟

 پیامبر فرمودند: ولایه کولای. من کنت اولی به من نفسه، فعلّی اولی به من نفسه ولایت علی بر شما همانند ولایت من است بر شما  هر کس من بر جان وی اولویت دارم، علی نیز بر جان او اولویت دارد.

خدایا  در ظهور ولی عصر(روحی له الفداه ) فرزند زهرا (سلام الله علیها ) تعجیل بفرما    

امین یا رب العالمین


 نوشته شده توسط مهدی زارع در دوشنبه 85/10/18 و ساعت 12:31 صبح | نظرات دیگران()

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و تبریک ولادت حضرت امام حسن (ع) و التماس دعا  امروز مطلبی رو در مورد مفهوم دوستی و تمسک به اهل بیت (ع) خدمتتون عرض می کنم امیدوارم از عنایات خاص ان بزرگواران مخصوصا حضرت امام حسن (ع) که امروز روز ولادتشان می باشد در این ماه پر خیر و برکت بی نصیب نمانیم

توسل و توجه به اهل بیت - علیهم السلام - صفا بخش دل است و موجب عنایت و دستگیری آنان می شود  .تمسک به حضرت علی (ع)یعنی دوستی ،  اعتقاد و  چنگ زدن به ریسمان ولایت مولا امیرالمومنین(ع) واطاعت و عمل به فرمایشات حضرت . معیار هایی که از روایات برای دوستی واقعی اهل بیت ( ع ) به دست می آید بدین شرح است  :

 1 - تولی یا پیوند قلبی با اهل بیت ( ع ) و دوست داشتن دوستان انان  .

 2 - تبری ( دشمنی و بیزاری با تمام وجود نسبت به دشمنان آنان ) .

 3 - حلال دانستن آنچه حلال شمرده اند .( هماهنگی عملی و پیروی همه جانبه از آنان )

 4- حرام شمردن آنچه حرام شمرده اند

5 - انتظار فرج و آمادگی نسبت به آن.

 و از آیاتی که دربارة اطاعت از رسول اکرم(ص) ‌و به تبع ایشان اطاعت از امامان معصوم(ع)‌: وارد

شده چنین می‌توان استفاده کرد که برای پیروی از این بزرگواران باید به نکات ذیل توجه کامل داشت   

1. دوری از گناهان و برطرف نمودن زنگار گناهان از قلب‌

 2. از دستورات آن‌ها پیروی کردن‌

 3. در برابر آن‌ها خضوع داشتن

 4. ایمان داشتن به خداوند متعال‌

 5. پرهیزگار و متقی بودن‌

6. با هم دوستی و اتحاد داشتن و...

آیاتی که در این زمینه‌ها وارد شده‌، عبارتند از: آل‌عمران‌، 32و132 / نسأ، 59 / مائده‌، 92 / انفال‌، 1 / نور، 56 و...

و در همین زمینه  در روایتی از امام باقر(ع) می فرماید  : شیعة ما نیست مگر کسی که تقوا و اطاعت خداوند را کند و نمی‌توان این شیعیان را شناخت‌، مگر به وسیله تواضع و خشوع و ادای امانت و زیادی ذکر خداوند متعال در وجود آن‌ها.  روایتی دیگر امام صادق ‌می‌فرماید : "شیعیان ما اهل ورع و اجتهاد و کوشش و اهل وفا و امانت و اهل زهد و عبادتند ، در شبانه روز پنجاه و یک رکعت نماز به جای می‌آورند، شب برای راز و نیاز و نماز شب‌ بیدار می‌شوند، در روز روزه می‌گیرند و زکات اموالشان را می‌پردازند و حج خانة خدا را بجا  می‌آورند  و از هر فعل حرامی اجتناب می‌کنند.

 به طور خلاصه با توجه به ایات و روایات فوق تمسک به اهل بیت (ع)  یعنی :

1 – معرفت و شناخت ایشان : چنانکه  پیامبر اکرم (ص) می‏فرماید: "کسی که بمیرد و امام خود را نشناسد به مرگ دوران جاهلیت مرده است.

2 - رابطه معنوی مستمر با ائمه علیه‏السلام

3 - محبت واقعی به ائمه علیه‏السلام‏

4 - تبعیت از امامان علیه‏السلام(عمل به دستورات ایشان ) و الگو قرار دادن ان حضرات

خدایا به ما توفیق شناخت و تمسک به اهل بیت (ع) رو عنایت بفرما

در ظهور اقا امام زمان (عج) تعجیل بفرما

انقلاب اسلامیمونو به انقلاب مهدی موعود (عج) متصل بفرما

به رهبرمون طول عمر عنایت بفرما

امین یا رب العالمین

 


 نوشته شده توسط مهدی زارع در دوشنبه 85/7/17 و ساعت 5:58 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم

نورالهدی
مهدی زارع
کوچک همه محبان اهل بیت (ع)هستم و همه افتخارم سربازی اقا امام زمان(عج) در حوزه علمیه می باشد. چون هدف نشر مطالب است هر گونه کپی برداری از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع هم اشکالی ندارد

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 3
مجموع بازدیدها: 292813
جستجو در صفحه

لینک دوستان
بندیر
شلمچه
صفای دل
کربلای جبهه ها یادش بخیر... !
نکته های زندگی
بانو
پاک دیده
آدمکها
عشق الهی: نگاه به دین با عینک عشق و عاشقی
هرچه می خواهد دل تنگت بگو:مشاوره ،مقاله ،دانلود آهنگ و عکس.
پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h
افلاکیان
_..-- وب نامه --.._
شیعه مذهب برتر
عطر گل یاس
گاهنامه نماز
وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs
حکومت اسلامی
ولایت
و خدایی که در این نزدیکیست
مجله نسل جوان
دنیا به روایت یوسف
جاده خدا
باسیدعلی‏تافتح‏قدس‏ومکه
بازی بزرگان
وسوسه عقل
در هوای دوست
مسجد و کلیسا - mosque&church
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
4. پایگاه اطلاع رساتی دفتر حضرت ایت الله العظمی تبریزی
پایگاه اطلاع رسانی حضرت ایت الله فاضل لنکرانی
پایگاه رسمی دفتر ایت الله العظمی مکارم شیرازی
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت ایت الله صافی گلپایگانی
پایگاه اطلاع رسانی دفتر ایت الله العظمی نوری همدانی
مرکز پاسخ به پرسشها (حوزه علمیه قم)
مسجد و کلیسا
معرفت دینی
از قران بپرس
حاج اقا یا حق
دست نوشته های مهدی جزینی
جویندگان حقیقت
آیه‏های عشق...
یوسف زهرا
مشاوره باجوانان
خبر نامه